Co przyniesie rok 2017 dla centrów danych?

Specjaliści z dziedziny IT prognozują, że w 2017 roku zaczną obowiązywać trendy, które całkowicie odmienią infrastrukturę i kształt centrów danych. Mowa o zagrożeniach atakami DDoS, outsourcingu, zintegrowanych rozwiązaniach, usługach chmurowych dla małych firm oraz zarządzaniu DCIM. Dlaczego będą miały tak duży wpływ na centra danych?

Zagrożenie atakami DDoS

Ataki DDoS, zwane rozproszoną odmową usługi, były istną plagą w 2016 roku. Hakerzy blokowali nawet największe platformy internetowe takie jak Twitter czy Netfix, które przechowują dane o swoich użytkownikach. Często są to przestępstwa zorganizowanych grup hakerskich, których celem jest zdobycie okupu w zamian za odstąpienie od blokowania serwisu. Specjaliści wciąż poszukują rozwiązań, które umożliwiłyby szybką reakcję na ataki, a nawet wyszukiwałyby luki ułatwiające hakerom działania. Przewiduje się, że skuteczne sposoby zapobiegania takim blokadom będą ważne w strategii działań IT w 2017 roku.

Outsourcing

Przedsiębiorstwa, niezależnie od swojej wielkości, coraz chętniej decydują się na korzystanie z usług zewnętrznych dostawców. Posiadanie i utrzymywanie własnych serwerowni okazuje się często dużo bardziej kosztowne, niż oddanie obszarów z dziedziny IT w ręce specjalistów. Dzięki temu firmy przekazują część swoich obowiązków, a same mogą skupić się na optymalizowaniu działań w innych sektorach.

Chmura dla małych przedsiębiorstw

Chmura jest powszechnym rozwiązaniem znacznie ułatwiającym funkcjonowanie również małych firm. Te, które rozpoczynają swoją działalność lub po prostu nie mają środków na zakup serwerów potrzebnych do wykonywania skomplikowanych obliczeń, nie muszą w nie inwestować. W zamian za to mogą korzystać z chmury publicznej, która ma korzystny system finansowania – ich rosnąca popularność na pewno wpłynie na zmiany centrów danych.

Zarządzanie DCIM

Data Centre Infrastructure Management (DCIM) jest rozwojowe, bo pozwala zarządzać bardzo złożonymi centrami danych. Przedsiębiorstwa, w których korzysta się z tego rozwiązania mogą łączyć administrowanie wieloma aspektami Data Centre naraz – np. zgodnością z zasadami ITIL, przepisami i obsługiwaniem hybrydowych środowisk. Ponadto jest to przydatne narzędzie, które umożliwia analizę kosztów względem pojedynczego klienta mającego wgląd do swoich zasobów. To właśnie dzięki DCIM było możliwe wcielenie Internetu rzeczy (IIoT) do centrów danych, co przyczyniło się do ich lepszej koordynacji i automatyzacji.

Zintegrowane rozwiązania

Wreszcie jednym z kluczowych celów specjalistów wyznaczonych na rok 2017 będzie poszukiwanie zintegrowanych, łatwych i szybkich do wdrożenia rozwiązań do tworzenia centrów danych. Od kilku lat obserwuje się bowiem wzrost integracji technologii wykorzystywanych w Data Centre, dlatego doświadczeni dostawcy dla zwiększenia efektywności swoich działań łączą infrastrukturę, konstruowanie i zarządzanie projektami, co usprawnia budowanie coraz lepszych centrów danych.

Powyższe elementy mogą istotnie wpłynąć na kształt centrów danych, z czym będą musiały zmierzyć się firmy hostingowe. Dlatego dobrze zaufać doświadczonym dostawcom usług IT, którzy na bieżąco śledzą obowiązujące trendy i dzięki swojej wiedzy fachowo zadbają o bezpieczeństwo i jak najlepsze funkcjonowanie centrów danych.